PRAGA R1

Zaprojektowany, by ekscytować – stworzony, by zwyciężać

Praga R1 to prawdziwa rewolucja MOTORYZACJI

Nie ma drugiego takiego auta. Żaden inny pojazd nie łączy w sobie w tak wyjątkowy sposób unikalnego podwozia z włókna węglowego, zaawansowanej aerodynamiki nadwozia oraz dedykowanej inżynierii.

Co więcej, żaden samochód w tej klasie nie dorównuje Pradze R1 pod względem bezpieczeństwa i opłacalności.

Inżynieria pewności

Praga R1 wynosi utarte konwencje projektowania samochodów wyścigowych na nowy poziom. Kiedy mówimy o redukcji masy, robimy to z autorytetem marki, która zaprojektowała i zbudowała sprawdzone, dedykowane podwozie z włókna węglowego.

Kiedy mówimy o aerodynamice, robimy to jako firma, która rozumie, że kierowcy wyścigowemu potrzebny jest docisk nie tylko dla maksymalnej prędkości, ale także dla pewności prowadzenia, wyczucia auta i skutecznych manewrów wyprzedzania.

Kiedy mówimy o aerodynamice, robimy to jako firma, która rozumie, że kierowcy wyścigowemu potrzebny jest docisk nie tylko dla maksymalnej prędkości, ale także dla pewności prowadzenia, wyczucia auta i skutecznych manewrów wyprzedzania.

FILOZOFIA LEKKIEJ WAGI

Hamuj później, pokonuj zakręty szybciej, prowadź z większą pewnością i przyspieszaj swobodniej. Ciesz się przewagą konkurencyjną prawdziwie lekkiego samochodu wyścigowego – Praga R1. Mniejsza masa to także mniejsze zużycie opon, ograniczone obciążenia mechaniczne, a co za tym idzie – niższe koszty serwisowania. My nazywamy to podwójną wygraną.

optymalna
równowaga
aerodynamiczna

AEORYDNAMIKA

Już na pierwszy rzut oka widać, że nadwozie R1 zostało ukształtowane tak, aby „okiełznać” sam przepływ powietrza. Efektem jest zaawansowany pakiet aerodynamiczny – rozwinięty i udoskonalony, by zapewnić docisk, stabilność i zwinność. Najnowsze ulepszenia pakietu aero w R1 zwiększyły czułość auta na regulacje wysokości zawieszenia, a modyfikacje podłogi zoptymalizowały ogólną równowagę aerodynamiczną.

3G SIŁY BOCZNEJ

Ciągłe udoskonalanie z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi CFD pozwoliło zwiększyć docisk i zmniejszyć opór powietrza.

Tak, R1 potrafi wygenerować niemal 3G siły bocznej w zakrętach – ale my wolimy mówić o tym, jak zaprojektowaliśmy aerodynamikę, aby dać Ci pewność zbliżania się do własnych granic okrążenie po okrążeniu.

Łatwa w obsłudze

Chcesz prowadzić samochód z pomocą tylko jednego mechanika? Żaden problem. Na track day czy testy Praga R1 została zaprojektowana tak, aby mogła być obsługiwana przez jedną osobę.

Podczas weekendu wyścigowego możesz zdecydować się na większe wsparcie – ale najważniejsze jest to, że R1 od początku została stworzona z myślą o łatwej konfiguracji i prostej obsłudze na torze.

zwiększ prędkość, zredukuj koszt

NISKIE KOSZTY UTRZYMANIA

Twoi rywale będą zazdrościć Ci kosztów eksploatacji. R1 została opracowana z myślą o maksymalnej niezawodności przez cały sezon wyścigowy i dłużej – dzięki podzespołom i systemom, które przeszły rozbudowany program testów i badań trwałości.

Pytanie brzmi: w co zainwestujesz oszczędności? W opony? Szkolenie kierowcy? A może po prostu w jeszcze więcej wyścigów…

ZADBAJ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO

Nie bez powodu najszybsze samochody wyścigowe na świecie wykorzystują podwozie z włókna węglowego: bezpieczeństwo. R1 znacząco przewyższa uznane standardy i jesteśmy przekonani, że to najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie.

Monokok z włókna węglowego

Strefy kontrolowanego zgniotu

Bezpieczeństwo wnętrza

Zbiornik paliwa i system gaśniczy

Układ hamulcowy

Oświetlenie wyścigowe (endurance)

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Wymiary

  • Masa własna (na sucho): 643 kg (1418 lb)
  • Wysokość × Długość × Szerokość: 978 × 4130 × 1803 mm (38,5 × 162,6 × 70,98 in)
  • Rozstaw osi: 2527 mm (99,49 in)

Silnik – R-A Praga T Engine

  • Cylindry / zawory: 4 / 16
  • Moc silnika: 365 KM przy 6900 obr./min
  • Moment obrotowy: 395 Nm (302 lb ft) przy 3750–6000 obr./min
  • Pojemność skokowa: 1998 cm³ (121,93 in³)
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 82,7 × 93 mm (3,256 × 3,661 in)
  • Umiejscowienie: centralny, montowany wzdłużnie
  • Resurs: 4500 km (2796 mil) przed remontem

Dopuszczone serie wyścigowe

Praga ściśle współpracuje z organami regulacyjnymi i organizatorami wyścigów na całym świecie. R1 jest dopuszczona do udziału w wielu popularnych i niezwykle konkurencyjnych mistrzostwach – a lista wciąż będzie się rozszerzać. Jeśli wybrana przez Ciebie seria nie znajduje się na liście, skontaktuj się z nami.
Praga planuje znacząco rozwinąć swój program wyścigowy w Europie, USA, na Bliskim Wschodzie, w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Australii, a także uruchomić unikalną, markową serię wyścigową Praga R1 w Wielkiej Brytanii i Europie.

#INSTYNKT WYGRYWANIA

W 2020 roku Praga R1 odniosła zwycięstwo generalne w niezwykle wymagającej serii Britcar Endurance. Dzięki 7 wygranym w 9 wyścigach, a także uzyskując najszybsze okrążenia i pole position, Praga pokonała znacznie bardziej egzotyczne i kosztowne w utrzymaniu maszyny.

“It was a good feeling driving this car. I enjoyed it a lot.”

Sébastien Loeb

“I was amazed by the R1’s agility.”

David Coulthard

“That was f*cking amazing!”

Felix Baumgartner

“I liked the Praga R1’s sharpness. Great chassis!”

Martin Prokop

“It was a pleasure to be the first one to race the R1.”

Tom Onslow-Cole

Romain Grosjean

Praga posiada partnerstwo techniczne z działem inżynieryjnym zespołu Formuły 1 i ściśle współpracuje z kierowcą Romainem Grosjeanem. Niedawno Praga ogłosiła również, że Josef Král – jeden z najbardziej utytułowanych i wpływowych czeskich kierowców wyścigowych – obejmie stanowisko Szefa Motorsportu.


Wszystkie te zasoby będą wykorzystywane w ramach działań wyścigowych marki i zintegrowane z zespołem Team Praga.

118 lat innowacji… Rezultaty dziś

Marka Praga została założona ponad 100 lat temu i od tego czasu zaprojektowała, skonstruowała i wyprodukowała setki tysięcy samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów, motocykli, samolotów, maszyn wojskowych oraz rolniczych. W ofercie Pragi znajdowały się zarówno modele skierowane do szerokiego grona odbiorców, jak i indywidualne rozwiązania tworzone pod wymagające projekty techniczne.

W pierwszej połowie XX wieku Praga stała się jedną z największych firm inżynieryjnych branży motoryzacyjnej w Europie Środkowej i rozrosła się do rangi jednej z „wielkiej trójki” marek Czechosłowacji.

KONTAKT
zapytaj o praga R1