Praga ZS800

Praga ZS 800 to połączenie ponadczasowego dziedzictwa z 1928 roku z najnowocześniejszą technologią, tworzące unikatowy motocykl o wyjątkowym charakterze i perfekcyjnym wykonaniu.

Z POCZĄTKU

ZS 800 to ewolucja jednej z najbardziej udanych, klasycznych czechosłowackich maszyn – Pragi BD 500 z 1928 roku.

Dziś unikalne połączenie zaawansowanej technologii inżynieryjnej i klasycznych detali wzorniczych stworzyło jedyny w swoim rodzaju motocykl, który przenosi ikoniczne dziedzictwo w nowoczesny świat.

Koła z włókna węglowego ze zintegrowanymi hamulcami bębnowymi

Technologiczna doskonałość – przednie zawieszenie typu girder

Rzeźbiony przedni widelec typu girder to prawdziwa perła w koronie ZS 800 oraz popis mistrzowskiego rzemiosła, wykonany w technologii obróbki 5-osiowej z najwyższej jakości stali 25CrMo.

W połączeniu z w pełni regulowanym amortyzatorem Öhlins ze sprężyną tytanową tworzy harmonijną całość – efektowny przód motocykla i wrażenia z jazdy, które poruszają duszę.

Zbiornik paliwa jako element konstrukcyjny

Połączenie kunsztu inżynieryjnego i kreatywności sprawiło, że nasz zespół sprostał każdemu wyzwaniu produkcyjnemu. Jedną z takich innowacji jest zbiornik paliwa o pojemności 11,5 litra, który stanowi element konstrukcyjny ramy, pozwalając na znaczną redukcję masy. Nie chcąc rezygnować z estetyki, zbiornik został wykończony pokrywą z kutego włókna węglowego, aby zachować piękno motocykla.

Komponenty wykonane z najwyższej jakości materiałów i stopów

W całym projekcie zastosowano materiały o wyjątkowej jakości, takie jak stopy duraluminium, najwyższej klasy stal chromowo-molibdenowa, kute włókno węglowe i tytan. To właśnie tytan odgrywa tu główną rolę – z niego wykonane są śruby, oś, nakrętki i śruby ramy oraz silnika. Nie można też pominąć w pełni tytanowego układu wydechowego, zawierającego liczne elementy wydrukowane w technologii 3D. Większość elementów motocykla powstaje w procesie obróbki 5-osiowej, który wymaga ponad 300 godzin pracy maszyn na każdy egzemplarz.

MASA ZALEDWIE

Zaskakująca lekkość

Zaawansowana i precyzyjna inżynieria, rozwinięta dzięki naszemu doświadczeniu w motorsporcie, wiedzy o materiałach premium oraz niezwykłej dbałości o detale, pozwoliła osiągnąć niewiarygodną masę własną wynoszącą jedynie 142 kg – z idealnym rozkładem 50:50 pomiędzy koła.

SERCE KRÓLA

Praga ZS 800 jest wyposażona w silnik z kultowej Kawasaki W800. Konstrukcja motocykla została zaprojektowana tak, aby idealnie współgrać z tym ikonicznym silnikiem – oddając hołd jego pięknej architekturze, napędowi wałkiem ze skośnymi zębatkami, historycznemu dziedzictwu oraz, co równie ważne, jego niezwykle niskiej masie i wysokiej wydajności paliwowej.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

ParametrDane techniczne
SilnikCzterosuwowy, rzędowy, dwucylindrowy, SOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa773 cm³
Średnica × Skok tłoka77,0 mm × 83,0 mm
Układ chłodzeniaChłodzony powietrzem
Stopień sprężania8,4:1
Maks. moc50 KM
Maks. moment obrotowy65 Nm
SprzęgłoWielotarczowe, mokre, manualne
Skrzynia biegów5-biegowa
Przednie zawieszenieWidelec typu girder z zawieszeniem Öhlins TTX22
Tylne zawieszenieSztywne tylne z amortyzatorem Öhlins TTX Air pod siedzeniem
Przedni hamulecHydrauliczny, podwójny Simplex, 200 mm
Tylny hamulecHydrauliczny, Simplex, 200 mm
Pojemność zbiornika paliwa11,5 l
Masa własna (na sucho)142 kg
Masa z płynami (na mokro)158 kg
Rozkład masy50:50

KONTAKT
zapytaj o praga ZS800