Praga ZS800
Praga ZS 800 to połączenie ponadczasowego dziedzictwa z 1928 roku z najnowocześniejszą technologią, tworzące unikatowy motocykl o wyjątkowym charakterze i perfekcyjnym wykonaniu.

Z POCZĄTKU
ZS 800 to ewolucja jednej z najbardziej udanych, klasycznych czechosłowackich maszyn – Pragi BD 500 z 1928 roku.
Dziś unikalne połączenie zaawansowanej technologii inżynieryjnej i klasycznych detali wzorniczych stworzyło jedyny w swoim rodzaju motocykl, który przenosi ikoniczne dziedzictwo w nowoczesny świat.
Koła z włókna węglowego ze zintegrowanymi hamulcami bębnowymi
Nasza najnowocześniejsza technologia pozwala nam tworzyć motocykl produkcyjny wyposażony w unikalne koła zintegrowane z hydraulicznym hamulcem bębnowym. Kutowane koła z włókna węglowego z naciąganymi szprychami węglowymi, w połączeniu z w pełni hydraulicznym systemem hamulca bębnowego, czynią ten motocykl jeszcze bardziej niezwykłym.

Technologiczna doskonałość – przednie zawieszenie typu girder
Rzeźbiony przedni widelec typu girder to prawdziwa perła w koronie ZS 800 oraz popis mistrzowskiego rzemiosła, wykonany w technologii obróbki 5-osiowej z najwyższej jakości stali 25CrMo.
W połączeniu z w pełni regulowanym amortyzatorem Öhlins ze sprężyną tytanową tworzy harmonijną całość – efektowny przód motocykla i wrażenia z jazdy, które poruszają duszę.
Zbiornik paliwa jako element konstrukcyjny
Połączenie kunsztu inżynieryjnego i kreatywności sprawiło, że nasz zespół sprostał każdemu wyzwaniu produkcyjnemu. Jedną z takich innowacji jest zbiornik paliwa o pojemności 11,5 litra, który stanowi element konstrukcyjny ramy, pozwalając na znaczną redukcję masy. Nie chcąc rezygnować z estetyki, zbiornik został wykończony pokrywą z kutego włókna węglowego, aby zachować piękno motocykla.
Komponenty wykonane z najwyższej jakości materiałów i stopów
W całym projekcie zastosowano materiały o wyjątkowej jakości, takie jak stopy duraluminium, najwyższej klasy stal chromowo-molibdenowa, kute włókno węglowe i tytan. To właśnie tytan odgrywa tu główną rolę – z niego wykonane są śruby, oś, nakrętki i śruby ramy oraz silnika. Nie można też pominąć w pełni tytanowego układu wydechowego, zawierającego liczne elementy wydrukowane w technologii 3D. Większość elementów motocykla powstaje w procesie obróbki 5-osiowej, który wymaga ponad 300 godzin pracy maszyn na każdy egzemplarz.

MASA ZALEDWIE
Zaskakująca lekkość
Zaawansowana i precyzyjna inżynieria, rozwinięta dzięki naszemu doświadczeniu w motorsporcie, wiedzy o materiałach premium oraz niezwykłej dbałości o detale, pozwoliła osiągnąć niewiarygodną masę własną wynoszącą jedynie 142 kg – z idealnym rozkładem 50:50 pomiędzy koła.

SERCE KRÓLA
Praga ZS 800 jest wyposażona w silnik z kultowej Kawasaki W800. Konstrukcja motocykla została zaprojektowana tak, aby idealnie współgrać z tym ikonicznym silnikiem – oddając hołd jego pięknej architekturze, napędowi wałkiem ze skośnymi zębatkami, historycznemu dziedzictwu oraz, co równie ważne, jego niezwykle niskiej masie i wysokiej wydajności paliwowej.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
| Parametr | Dane techniczne |
|---|---|
| Silnik | Czterosuwowy, rzędowy, dwucylindrowy, SOHC, 4 zawory na cylinder |
| Pojemność skokowa | 773 cm³ |
| Średnica × Skok tłoka | 77,0 mm × 83,0 mm |
| Układ chłodzenia | Chłodzony powietrzem |
| Stopień sprężania | 8,4:1 |
| Maks. moc | 50 KM |
| Maks. moment obrotowy | 65 Nm |
| Sprzęgło | Wielotarczowe, mokre, manualne |
| Skrzynia biegów | 5-biegowa |
| Przednie zawieszenie | Widelec typu girder z zawieszeniem Öhlins TTX22 |
| Tylne zawieszenie | Sztywne tylne z amortyzatorem Öhlins TTX Air pod siedzeniem |
| Przedni hamulec | Hydrauliczny, podwójny Simplex, 200 mm |
| Tylny hamulec | Hydrauliczny, Simplex, 200 mm |
| Pojemność zbiornika paliwa | 11,5 l |
| Masa własna (na sucho) | 142 kg |
| Masa z płynami (na mokro) | 158 kg |
| Rozkład masy | 50:50 |





























